top of page

POPIS TRASY

Popis trasy Lysohorský UltraTrail -  67km + 4100m

Už se těšíte na závod a chcete se na něj řádně připravit?

Tak pojďme na to.

Z areálu KAM MALENOVICE si dáte krátkou smyčku kolem parkoviště u Rajské boudy a zamíříte mírným stoupáním po cestě  “Ke Korýtku” a dále pak žlutou turistickou značku vedoucí na rozcestí Lukšinec, kde se napojíte na červenou turistickou značku vedoucí na vrchol Lysé hory.

Máte za sebou první vrchol a v nohách nastoupaných přibližně 900 metrů. Z vrcholu sbíháte krátce po příjezdové cestě mezi turistickými chatami a dále po JV sjezdovce. Na konci sjezdovky se napojíte na červenou turistickou značku, která vás dovede až na rozcestí Ježanky. Zde se setkává několik cest a vy se vydáte hned za rozcestníkem, který budete mít po pravé ruce, vpravo na zelenou značku vedoucí do lesa. Lesním trailem po cca. 600 m se kousek (cca 50m ) proběhnete po zpevněné cestě a odbočíte znovu z cesty na levou stranu nad cestou dále po zelené značce. Moc se v téhle části Beskyd nechodí, tak to může být i zarostlé. Zelená značka vás zvlněným terénem a krátkým stoupáním dovede na rozcestí Smrkovina, kde se dáte po široké cestě vlevo po žluté značce až na rozcestí Bílý kříž. Zde ostře doleva po modré značce lehkým seběhem zpět na rozcestí Ježany.  Z Ježan stejnou cestou, kterou jste běželi poprvé z LH, ale tentokrát nahoru. Držíte se červené značky až pod JV sjezdovku a po vychozeném chodníku kolem vleku podruhé na vrchol LH.

Uf, tak zhruba polovinu trasy máte za sebou, a jdeme na druhý dlouhý seběh. Z vrcholu LH se vydáte na sever po “chodníku” (nejblbější chodník ze skládaných kamenů na světě) bývalé severní sjezdovky žlutě značenou turistickou trasou. Dodržujte prosím tento chodník, i když určitě zaznamenáte mnohé zkratky. Šetřete hardware (nohy) napálit to můžete pod sjezdovkou. Po cca 100 metrech od sjezdovky je první rozcestník Malchor a vy dále pokračujete rovně po žluté až do obce Krásná. Jakmile seběhnete na asfaltovou cestu, dáte se za malým mostkem ostře vlevo. Pokud proběhnete přes velký most až k hlavní cestě tak jste to přeběhli a musíte se vrátit zpět na menší silničku a pokračovat po ní mírně do kopce. Minete po pravé ruce čtyři chaty a dáte se nad nimi ostře doprava. Cesta se změní v takovou provizorní panelovku a povede vás do kopce. Panelovky se držíte dále. Míjíte lesní cestu směřující vlevo do kopce, ale vy se držíte stále rovně panelovky, která se vzápětí změní na takový horší asfalt. Cesta se mírně svažuje. Probíháte kolem dalších chat. Tento úsek má asi 2 km, jakmile se začne cesta stáčet doleva tak vzápětí doběhnete na rozcestí, kde se vydáte z kopce šikmě vpravo. Narazíte na širší cestu se zelenou turistickou značkou směřující vlevo do kopce.  Držte se stále zelené značky, i když budete protínat mnoho lesních cest. Zelená značka vás dovede na prostorné rozcestí Kyčera-sedlo kde zelená značka přechází v červenou směrem do kopce přes Muroňku na vrcholek Kykulky. Seběhnete z Kykulky k rozcestí u Ivančeny a dále pokračujete mírně do kopce po modré značce až na již známé rozcestí pod Malchorem. Po 150 metrech modrou značku opouštíte, aby jste vystoupali po žlutě značené severní sjezdovce potřetí na vrchol LH.

Z Lysé hory se znovu vydáte na začátek JV sjezdovky, ale hned po prvních 80 metrech, kdy narazíte na silnici se po ní vydáte doprava. Po silnici běžíte do první zatáčky, kde silnici opustíte a vydáte se mírně doprava na žlutou značku. Čeká vás technický seběh, nejdříve úzkým chodníkem, který se po pár kilometrech rozšiřuje. Mírně svažujícím traverzem se dostanete do prudší části, kde  prosím dodržujte značku, i když uvidíte i kratší stopu. Doběhnete do sedla pod Čuplem a dále se držíte po žluté značce v mírném stoupání. Po zhruba 1,5 km žlutá značka odskakuje doleva do lesa. Je to trochu schované, tak ať to nepřeběhnete. Po prudším seběhu narazíte na traverz po vrstevnici, který vás dovede na širší pěšinu, kde opouštíte žlutou značku a vydáváte se ostře doprava svažujícím se chodníkem. Po téměř dvou kilometrech doběhnete na asfaltovou silnici, po které se vydáte směrem dolů. Na větší silnici se dáte doprava a o kousek dál za mostkem znovu doprava na modrou značku. Silnice vás vede mezi chatami do údolí Mazák. Držte se stále modré značky až na rozcestí Butořanka. Tady se napojíte na červenou značku směřující doprava nahoru. Je to taková Lysohorská D1, po které proudí mnoho lidí z Ostravice na LH. Vás tam taky dovede stále červeně značená cesta, jejiž část za rozcestím Lukšinec jste běželi hned v úvodu závodu.

Jste dnes po čtvrté na Lysé hoře a  čeká vás již jen seběh do cíle. Ten seběh je okořeněný krátkým stoupáním na Kykulku, ale popořadě. Z LH se vydáte opět na severní sjezdovku s tím blbým chodníkem, ale na rozcestí pod Malchorem se vydáte doleva po modré značce. Pod mohylou Ivančena opouštíte modrou značku a vystoupáte po červené na Kykulku. Z vrcholu Kykulky seběhnete po zelené značce na rozcestí Tanečnice. Zde se zelená značka stáčí prudce doleva k rozcestí Hradová kde se napojíte na modrou značku, která vás dovede po krátkém asfaltovém seběhnu na rozcestí, kde se dáte po námi značené pěšině k areálu hotelu KAM. Hotel oběhnete přes jeho parkoviště na travnatou louku s finálním cílovým koridorem, kde vás budou vítat davy fanoušků :)