top of page

POPIS TRASY

Popis trasy Lysohorský SkyRace -  31km + 2100m

To bude fičák, tak jdeme na to.

Z areálu KAM MALENOVICE si dáte krátkou smyčku kolem parkoviště u Rajské boudy a zamíříte mírným stoupáním po cestě  “Ke Korýtku” a dále pak žlutou turistickou značku vedoucí na rozcestí Lukšinec, kde se napojíte na červenou turistickou značku vedoucí na vrchol Lysé hory.

Máte za sebou první vrchol a v nohách nastoupaných přibližně 900 metrů. Z vrcholu sbíháte krátce po příjezdové cestě mezi turistickými chatami na JV sjezdovku, ale hned po prvních 80 metrech, kdy narazíte na silnici se po ní vydáte doprava. Po silnici běžíte do první zatáčky, kde silnici opustíte a vydáte se mírně doprava na žlutou značku. Čeká vás technický seběh nejdříve úzkým chodníkem, který se po pár kilometrech rozšiřuje. Mírně svažujícím traverzem se dostanete do prudší části, kde  prosím dodržujte značku, i když uvidíte i kratší stopu. Doběhnete do sedla pod Čuplem a dále se držíte po žluté značce v mírném stoupání. Po zhruba 1,5 km žlutá značka odskakuje doleva do lesa. Je to trochu schované, tak ať to nepřeběhnete. Po prudším seběhu narazíte na traverz po vrstevnici, který vás dovede na širší pěšinu, kde opouštíte žlutou značku a vydáváte se ostře doprava svažujícím se chodníkem. Po téměř dvou kilometrech doběhnete na asfaltovou silnici, po které se vydáte směrem dolů. Na větší silnici se dáte doprava a o kousek dál za mostkem znovu doprava na modrou značku. Silnice vás vede mezi chatami do údolí Mazák. Držte se stále modré značky až na rozcestí Butořanka. Tady se napojíte na červenou značku směřující doprava nahoru. Je to taková Lysohorská D1, po které proudí mnoho lidí z Ostravice na LH. Vás tam taky dovede stále červeně značená cesta, jejiž část za rozcestím Lukšinec jste běželi hned v úvodu závodu.

Jste po druhé na Lysé hoře a čeká vás již jen seběh do cíle. Ten seběh je okořeněný krátkým stoupáním na Kykulku, ale popořadě. Z LH se vydáte na severní sjezdovku s tím blbým chodníkem, ale na rozcestí pod Malchorem se vydáte doleva po modré značce. Pod mohylou Ivančena opouštíte modrou značku a vystoupáte po červené na Kykulku. Z vrcholu Kykulky seběhnete po zelené značce na rozcestí Tanečnice. Zde se zelená značka stáčí prudce doleva k rozcestí Hradová, kde se napojíte na modrou značku, která vás dovede po krátkém asfaltovém seběhu na rozcestí, kde se dáte po námi značené pěšině k areálu hotelu KAM. Hotel oběhnete přes jeho parkoviště na travnatou louku s finálním cílovým koridorem, kde vás budou vítat davy fanoušků :)